субота, 20. април 2013.

Makrobiotika i 29º Ovna Objavljen: 08. oktobar, 2012. | Autor: Smiljana Gavrančić

Makrobiotika i 29º Ovna


„Hrana je ključna za zdravlje, a zdravlje je ključno za mir!“ – reči su Žorža Osave (Georges Oshawa), Japanca koji je stvorio filozofiju moderne makrobiotike, i koji je iza sebe ostavio brojne učenike. Najpoznatiji Osavin učenik, Mičio Kuši (Michio Kushi), i njegova supruga, Avelina Kuši (Aveline Kushi), unapredili su i usavršili Osavino učenje, a njihov edukativni centar „Institut Kuši“ („Kushi Institute“) u Bostonu (Sjedinjene Države), se danas smatra najvećim autoritetom u obrazovanju makrobiotičkih savetnika i instruktora makrobiotičkog kuvanja.

Upravo su me Osavine reči podsetile na činjenicu da ono što jedemo – to i postajemo, i da ishranom zaista prizivamo događaje i okolnosti oko nas... Zatim sam se setila i sestrine prijateljice iz detinjstva, danas moje klijentkinje, koja je, gle neslučajnosti – makrobiotičar! Poželela sam da dublje zađem u svet makrobiotike, jer klijent je uvek moje nesvesno. Napravila sam istraživanje...

Venera u Devici – Lepota i Zdravlje

Kako nam je Venera (hrana) nedavno ušla u znak Device (fiziologija, zdravlje), pravo je vreme da se pozbavimo ovim posebnim načinom ishrane. Devica je ljudski, zemljani znak u kojem je Merkur u sedištu i egzaltaciji, te možemo zaključiti da našoj fiziologiji najviše prija ipak laka (Merkur) ishrana! Obroci bi trebali biti manji, a česti, zalogaji takođe što manji, sa puno žvakanja (Merkur) pre gutanja, žitarice (Merkur) su ono što prija našoj fiziologiji, a sa mastima i šećerom, testeninom, odnosno hranom bogatom ugljenim hidratima - trebalo bi biti oprezan, budući da su Jupiter (masti) i Venera (ugljeni hidrati) u Devici u oslabljenom dostojanstvu (izgon i pad).

Upravo makrobiotička ishrana podrazumeva konzumiranje različitih vrsta integralnih žitarica i mahunarki, a zatim i povrća, koštunjavih plodova i voća, kao i specifičan način jedenja koji se sastoji u izbegavanju prejedanja, kao i temeljnom žvakanju hrane pre gutanja. Takođe, makrobiotika insistira na što je moguće više prirodnim namirnicama koje nisu pretrpele veće procese prerade. Što se hrane životinjskog porekla tiče, u makrobiotici se insistira na izbegavanju mesa, a favorizuje se konzumiranje ribe.

Zanimljivo je i to da makrobiotika insistira na unosu sezonskog i lokalnog voća, a da pored belog šećera, zabranjuje i unos žutog (kao zamenu za šećer makrobiotičari koriste ječmeni i pirinčani slad, suvo i sveže voće). Mleko i mlečni proizvodi su takođe zabranjeni, ali je zato sojino mleko preporučljivo, kao i lisnato povrće i koštunjavo voće kako bi se ljudski organizam snabdeo potrebnom količinom kalcijuma. Morske alge su neizostavane na tanjiru svakog makrobiotičara, jer se u njima upravo nalaze potrebni minerali – jod, kalcijum, gvožđe. Makrobiotičari generalno teže neutralnoj i nezačinjenoj hrani koja naglašava prirodan ukus namirnica od kojih je obrok napravljen, no, povremeno koriste kari, kurkumu (iz porodice đumbira) i druge lekovite začine. Što se tiče masti, njih unose preko nerafinisanih hladno ceđenih ulja (susamovo, maslinovo, suncokretovo, kukuruzno), tj. izbegavaju zasićene masti.

Mičio Kuši – Kiron na 29º Ovna

Mičio Kuši je svoje detinjstvo proveo u Hirošimi, a bombardovanje Hirošime i Nagasakija je ostavilo snažan utisak na ovog čoveka. Naime, to ga je podstaklo da svoj život posveti međunarodnom, globalnom, svetskom miru... Tokom Drugog svetskog rata Mičio je studirao političke nauke i pravo, a nakon završetka rata odlučio se i za postdiplomske studije iz međunarodnog prava, zbog kojih napušta Japan i odlazi u Sjedinjene Države...

Upravo su ga reči Žorža Osave, njegovog učitelja, (koje sam navela na samom početku članka) navele da vidi interakciju između hrane i svetskog mira! „Ako se vratimo prirodnoj, organskoj ishrani, čovečanstvo će steći fizički i mentalni sklad, i tako postati više miroljubivo“ – smatrao je Mičio. Nakon promene prehrambenih navika, i sam Mičio je uvideo pozitivne promene u vezi sa svojim zdravljem, i od tada, pa sve do danas (još uvek je živ, ima 86 godina) svoj život je posvetio podizanju stanja svesti o dobrobiti makrobiotičke ishrane po našu planetu i čitavo čovečanstvo. Po njemu, ovakav stil života bi mogao da zaustavi i sve sukobe, ratove, jer unošenjem namirnica životinjskog porekla u organizam čovek postaje potencijalni ubica koji će negde nekog da ubije, jer neće umeti da ovlada sobom...

Mičio Kuši je autor čak 70 knjiga o makrobiotici, organizator je prvog Makrobiotičkog Kongresa koji se svake godine održava u Sjedinjenim Državama, ali i u Evropi, Aziji i na Karibima. Rešenje za trajni mir u svetu on vidi samo i isključivo u zdravoj ishrani stanovništva i ističe da je još „otac medicine“ – Hipokrat, makrobiotičare nazivao zdravim i dugovečnim osobama.

Ako pogledamo kartu ovog čoveka i razmatramo hranu, ono što odmah uočava jeste upravo Kiron (iscelitelj) na vrhu 2. polja (ishrana), i to na veoma specijalnom stepenu! Radi se o 29º Ovna! Ovaj čovek i jeste poznat kao neko ko hranom leči, isceljuje... U godini kada je Mičio Kuši osnovao „Institut Kuši“ (zajedno sa svojom suprugom), u Bostonu, 1978, upravo je njegov direktivni Mars (natalni vladar uklještenog Ovna u 1 – on kasnije u životu, ali i vladar 8 – ratovi, sukobi) došao na natalni Kiron, tj. na 29º Ovna, što mi je odmah bila „lampica“ da bi ovaj stepen zaista mogao biti bitan u ishrani makrobiotičara, i to pre svega zbog toga, što makrobiotika pored posebnog (29º) režima ishrane, podrazumeva i određeni stil života, filozofiju, odnosno shvatanje sveta i događaja u njemu kao večite interakcije dve suprotstavljene sile, nazvane jin i jang!

Yin & Yang

Kao što znamo, Jin vezujemo za ženski princip, za vodu, Mesec, noć, za pasivno... S’ druge strane, Jang vezujemo za muški princip, za vatru, agresivnost, Sunce, dan... Zar u 29º (vodeni stepen, jer je analogan znaku Riba) znaka Ovna (vatreni znak) ne bismo mogli videti upravo spoj ova dva principa, vode i vatre, ženskog i muškog?! Makrobiotičko učenje upravo polazi od toga da ove dve sile moraju biti večno usklađene tako da nijedna nikad ne prevagne. Upravo je to uslov i za svetski, globalni mir – smatrao je Mičio Kuši. Jer, šta se dešava kada vatra prevagne? Može se dogoditi da nemamo dovoljno vode da je ugasimo, zar ne?! S’ druge strane, nije dobro ni da voda prevagne, nego je potrebno da vatra i voda budu u skladu...

Razgovor sa Slavicom – Asc na 29º Ovna

Na trenutak sam zastala sa istraživanjem i rešila da pozovem Slavicu, moju klijentiknju za koju znam da je pre par godina, nakon uspešnog izlečenja težeg oboljenja, uplovila u vode makrobiotike, jer sam pomislila da bi mi ona značajno mogla pomoći u daljem istraživanju. Čim sam je nazvala uradila sam prvu stvar koju svaki astrolog obično radi. Verovatno pogađate o čemu se radi! Napravila sam kartu za trenutak kad je naš razgovor otpočeo. Oduševio me je stepen na kojem se u tom trenutku našao Ascendent! Upravo se radilo o 29º Ovna!!! Nakon ovog sam već bila sigurna da sam na pravom putu, kao i da će mi razgovor sa Slavicom (Sunce) doneti svetlo (Sunce)...
Obradovala se što sam je nazvala, a kada sam joj rekla zbog čega je zovem, nije krila dodatno oduševljenje i rekla ovo: „Univerzum je čudo!“ Na to sam ja bila još više iznenađenja, tj. njena reakcija me je baš obradovala, jer sam znala da ništa slučajno nije i da ću sasvim sigurno uskoro čuti nešto bitno...

Ubrzo sam saznala da je Slavica napustila makrobiotički režim ishrane (koji je započela 2004. godine), ali i da je u međuvremenu shvatila da treba da se istom vrati što pre, jer joj telo „šalje“ signale, opomenu. Definitivno, ono o čemu razmišljamo, ono što nas iznutra „muči“, to se ispred nas pojavi u vidu osobe ili okolnosti da nas podseti na to! Tako sam i ja „stala“ pred Slavicu da joj samo još jednom potrvdim da bi bilo jako dobro da se što pre vrati makrobiotici! Tada sam u 29º Ovna videla i početak (Ovan) nečega od pre (29º)...

Tišina na 29º Ovna

Dok mi je pričala, ja sam uzela da pogledam njenu kartu. Bik na Ascendentu već asocira na značaj hrane po njenu vitalnost. Venera, kao vladar Ascendenta je smeštena u Ribama, u blizini veoma duhovne zvezde, Ahernar (iz konstelacije Eridanus). Venera je vladar i uklještene Vage u njenom 6. polju (fiziologija, zdravlje), pa ishrana i te kako utiče na njenu vitalnost. Kako preko Jupitera (dispozitora Venere) Venera dolazi na 28º Sterlca 46’ (gotovo na 29º Strelca), u 8. polje (transformacija, regeneracija) i pravi trigon sa 29º Ovna, stepenom bitnim za makrobiotiku, za očekivati je da bi makrobiotička ishrana za Slavicu kroz vreme trebala da bude «lakoća» (trigon) i nešto što će je bitno transformisati, regenerisati...

Ako se osvrnemo na njen sekundarni Asc u godini kada je započela sa makrobiotikom vidimo da je bio na 24º Blizanaca. Odmah to povezujem sa ovom godinom, godinom retrogradne Venere, u kojoj je Venera baš započela svoj retro hod sa tog istog mesta u Zodijaku. Rekla sam joj sledeće (vrh 3 (razgovor) u karti kada sam je nazvala) je upravo na 24º Blizanaca): – „Slavice, ti bi zaista u ovoj godini trebala da se vratiš ovom režimu ishrane, ali molim te, vrati se nekako „tiho“, „u tišini“...“ Naravno, pitala me je „Kako „tiho“?“ „Nemoj puno o tome da pričaš, nemoj da obaveštavaš ljude o tome, čuvaj to kao „tajnu“. Da li uviđaš da si taj isti režim ishrane napustila, jer si verovatno prvi put previše pričala glasno o tome...?!“ Na ovu moju rečenicu Slavica je rekla – „O da, razumem te, ćutaću ovaj put...“

Još jedan detalj je u ovoj priči zanimljiv. Naime, Slavica je baš u godini kada je započela sa makrobiotičkom ishranom bila i u Sjedinjenim Državama, što jeste slika njena Venere na Aheranaru... Sjedinjene Države su upravo mesto gde je makrobiotička ishrana snažno utemeljena kroz „Institut Kuši“, koji sam više puta već pomenula...

Dalje, Slavica ima upravo vladra 2. polja (ishrana), Merkura, na 29º Jarca, što kvadrira 29º Ovna, stepen za koji sasvim sigurno „sumnjam“ da bi mogao biti bitan za ljude koji praktikuju ovaj režim ishrane – tako da je i bilo za očekivati da će Slavica imati problem (kvadrat) sa makrobiotičkom ishranom. No, kako je dispozitor njenog Merkura (vladara 2 – ishrana) – retrogradni (ponavljanje) Saturn, i to isto na 29º, ali znaka Bika, znaka Mesečeve (hrana) egzaltacije, i Venerinog (hrana) sedišta, koji je u polusekstilu (minorni aspekt koji zahteva posebno stanje svesti) sa 29º Ovna (stepen bitan za makrobiotiku) – za očekivati je da bi Slavica nakon više pokušaja ipak mogla da iznese ovu priču oko makrobiotičke ishrane do kraja... Ali, jako je potrebno da bude ovaj put „tiha“ (29º)...

Da je zaista pravi trenutak da se ona vrati makrobiotici govore i njene trenutne direkcije. Naime, njena direktivna Venera (hrana, ali i ona sama, budući da je Bik na Asc) je na 28º Ovna 56’, dakle, približiva se ključnom 29º Ovna i, kako se Venera u direkcijama kreće jedan stepen za jednu godinu, sada je pravo vreme za povratak na nešto od pre... Kako joj je Venera smeštena u 11. polju (astrolog), onda sam joj i ja ta Venera u njenoj karti, pa nije ni slučajno što je baš ja „opominjem“ na značaj ove ishrane po nju i njeno zdravlje, i to baš u ovom trenutku!

Makrobiotika i Sjedinjene Države - 29º Ovna

Kako se Zapad upoznao sa makrobitoikom prvi put 1949. godine, kada je Mičio Kuši došao na tlo Amerike, zanimljivo je pogledati i kartu Sjedinjenih Država. Naime, direktivni Ascendent Sjedinijenih Država se baš te godine našao upravo na 29º Ovna, što mi je samo bila još jedna potvrda značaja ovog stepena kada je reč o makrobiotičkoj ishrani. Takođe, zanimljive su i sekundarne progresije karte Sjedinjenih Država za godinu kada je u Bostonu bračni par Kuši osnovao „Institut Kuši“. Te, 1978., sekundarni Asc Sjedinjenih Država se našao na 29º Blizanaca, u egzaktnom sekstilu sa 29º Ovna, sa stepenom koji je bitan za čitavu filozofiju makrobiotičke ishrane. Sve su ovo slike „spajanja“ Zapada, tačnije Amerike, sa ishranom koja nam dolazi sa Istoka (iz Japana) i koja unutar Zodijaka „vibrira“ sa veoma posebnog stepena, sa stepena koji u sebi ima u isto vreme i vodu (29º) i vatru (Ovan), tj. Jin i Jang.
Bračni par Kuši – Venera (hrana) u Davisonu na 29º Lava

Avelina i Mičio Kuši su od prvog dana bili zajedno u svemu što se tiče markobitike kao filozofije i stila života. Zajedno su osnovali „Insitut Kuši“ i stoga je zanimljivo da pogledamo njihov Davison Relationship Chart (zajednički horoskop), jer u njemu upravo nalazimo Veneru (hrana) na 28º Lava 50’ (gotovo na 29º), što pravi snažan trigon sa 29º Ovna, stepenom bitnim za makrobiotičku ishranu...
Regulus u Devici i makrobiotika – Sunce na 29º Strelca

I na kraju, ne možemo a da se ne osvrnemo i na momenat kada je kraljevska zvezda Regulus ušla u ljudski znak Device što je sasvim sigurno najava početka usmerenosti čitavog čovečanstva na zdravlje – 21.12.2011.
U karti za ulazak Regulusa u Devicu, upravo je Sunce bilo na 29º Strelca, na Jupiteru moje klijentkinje (a Jupiter joj je dispozitor vladara Asc i vladara uklještenog (čekanje) znaka Vage u 6 – fiziologija, zdravlje). I sada već zaključujemo da imamo veliki vatreni trigon preko 29º, što sasvim sigurno najavljuje podršku ovog Novog Doba (u koje smo ulaskom Regulusa u Devicu zakoračili i koje će trajati u narednih 2160 godina) makrobiotičkoj ishrani.

Izgleda da će Novo Doba imati sluha za sve ono što je posebno (29º) i za sve ono što je bilo „na čekanju“ (29º). I sada se prisećam i istraživanja koje sam napravila nedavno, o gluten free ishrani (pogledati moj članak „29º Vodolije i gluten free ishrana“) gde sam isto uočila značaj 29º, ali vazdušnog znaka Vodolije... 

Нема коментара:

Постави коментар

The Third Temple and Jupiter/Uranus great conjunction on 21st April 2024 Red heifers from Texas Published: 15th April, 2024 I Author: Smiljana Gavrančić ISAR CAP

  The Third Temple and Jupiter/Uranus great conjunction on 21st April 2024 Red heifers from Texas Published: 15th April, 2024 I Author...