субота, 20. април 2013.

„Dnevnik jedne ljubavi“ i 27º Riba Objavljen: 15. april, 2013. | Autor: Smiljana Gavrančić

„Dnevnik jedne ljubavi“ i 27º Riba


„Interesantno je da se sve važno u Karlovom i mom životu dešavalo u februaru. Naš privatni praznik ljubavi slavili smo 6. februara, a ne 14-og kao ceo svet, jer smo se na taj dan, 1971., prvi put pogledali i od tada smo skupa. Onda, 8. februara se rodio Karlo Metikoš, 14. februara sam rođena ja, a 28. februara se rodio „Dnevnik jedne ljubavi“. Mi smo Vodolije, ali je „Dnevnik“ u Ribama. Malo je nežniji, nije buntovan kao Vodolije. Neke stvari se naprosto dese. Ovo nije čudo. A možda i jeste, jer 40 godina taj album stoji i postoji.“
(Josipa Lisac)
“Bio sam oduševljen i njenim pjevanjem, i načinom kak’ se ponašala… Onda sam se do ušiju zaljubio i tak’… Iz Petrinje smo autobusom krenuli za Zagreb, sjeo sam pored nje, ispuštao svoje pozitivne vibracije, i tu smo se malo upoznavali. Josipa mi je docnije priznala da je, kao klinka, išla da vidi gdje stanujem, jer su joj pogrešno rekli da živim u ulici Moše Pijade. Vozila se tramvajem i gledala u nečiji prozor, misleći da je moj! Prva ploča koju je Josipa u životu kupila bila je – ploča Matt Collinsa! Sudbina… Onda mi je Josipa rekla: „Zašto ti meni ne bi napravio album?!“ Onda smo otišli u Rusiju, i tamo sam pune dve godine radio na našem prvom albumu, koji je stvarno pravljen s’ velikom ljubavlju, entuzijazmom. Zapravo, tu ploču smo radili za nas... Prva pesma koju sam napisao bila je „Sreća“, iako ona nije i prva na albumu...“
(Karlo Metikoš)
Da li zato što sam se nedavno u svojim snovima „srela sa njom“, ili zato što ove, 2013. godine, obeležava 40 godina od izlaska svog prvog albuma („Dnevnik jedne ljubavi“) koji joj je napisao njen životni saputnik, njena velika ljubav – Karlo Metikoš, ili zbog moje „snažne konekcije“ sa njom (više o tome možete pročitati u mom članku „Povezanost Duša – drakonski horoskop“) , kako god..., ali, evo tačno nakon godinu dana ja opet, s’ ljubavlju, pišem o Josipi Lisac, ženi čije drugo ime jeste – Ljubav!

27º Riba – Svetlo i Ljubav

Jedan od najlepših stepenova u Zodijaku jeste upravo stepen koji se vezuje za mesto gde Venera (ljubav) egzaltira. Reč je o 27º Riba! Na tom mestu je sve divno, prelepo, ovde ima puno Svetla, ovde ima i Anđela, jer se radi o poslednjoj, 72. pentadi u Zodijaku, pentadi Anđela, koja je upravo pod vladavinom Sunca (Svetlo). I tako, mi ovde, u poslednjih pet stepeni (25º – 30º Riba) Zodijaka, imamo kombinaciju Venere i Sunca, što i jeste – Ljubav... Iako, kada „bacimo“ prvi pogled na horoskop Josipe Lisac, mi ne vidimo ništa na 27º Riba, ipak, taj stepen je veoma bitan u životu ove žene i o tome će u ovom članku primarno i biti reči.

Dve tačke

Unutar svakog od nas postoje dve bitne tačke kroz koje primamo Svetlost i kroz koje primamo poruke, informacije... Jedna tačka je prenatalna eklipsa, a druga je postnatalna eklipsa.  Eklipse predstavljaju prolaz iz jednog sveta u drugi, i za svaku osobu je veoma važno da postoji snažna povoljna veza (harmoničan aspekt) između ove dve eklipse, tj. planeta koje su vladari eklipsi, jer tada osoba postaje veoma dobar kanal između Neba (postnatalna eklipsa) i Jezgra Zemlje (prenatalna eklipsa).

Postnatala eklipsa na 27º Riba

Baš na 27º Riba, dogodila se prva eklipsa nakon Josipinog rođenja. To je bilo 18. marta 1950., i radilo se o Solarnoj eklipsi (pomračenje Sunca) koja uvek jeste slika započinjanja nečeg novog (Mesec-Sunce konjunkcija u blizini Severnog Čvora)...
Kako postnatalna eklipsa predstavlja kanal za suptiliniji nivo bića koji prolazi kroz nas, tj. za svetlosni nivo postojanja (Anđeli), možemo zaključiti da 27º Riba ne može biti bolje mesto, s’ obzirom da ovde ima puno Svetla i puno Ljubavi! Ova eklipsa pravi sekstil sa Josipinim Mesecom (emocije, mase, ljudi) na 27º Jarca, ali i sa Merkurom (poruka, reči) na 29º Jarca, kao i sekstil sa retrogradnom Venerom na 3º Vodolije, te je njena svrha u ovom životu da masama prenosi poruku ljubavi, da prenosi svoje emocije koje godinama čuva (Jarac ima potrebu da čuva)... To je njen cilj, to je njen put, to je putanja koja je vodi... Ko god je slušao Josipu, da li na televiziji, ili na koncertima, uživo, u pauzama između pesama, mogao se uveriti da ona uvek i samo priča o ljubavi, o Karlu, kako je i dalje zaljubljena u njega (iako on fizički nije prisutan), kako je u njenim mislima, kako je čak i danas, nakon toliko godina od njegove smrti, on i dalje njena snaga, smisao...

Karlova Venera na 25º Riba

Ipak, 27º Riba je kod Josipe „oživljen“ onog trenutka kada je upoznala Karla, jer joj je upravo ovaj čovek „stavio“ svoju Veneru (muzika, ljubav) sa 25º Riba na ovu tačku. Ova Venera jeste u delu Zodijaka gde žive Ljubav i Svetlo (25º – 30º Riba). Kao što vidimo, konjunkcija nije egzaktna, ali je dosta „jaka“. Karlova Venera jeste egzaltirana, ali i u opoziciji sa Neptunom, te nije ni čudno što se zaljubio u Josipu do ušiju, budući da je sklon ljubavnom zanosu, lutanjima, neispunjenim očekivanjima... „Bio sam već umoran, ali tada sam sreo Josipu, i donela mi je svetlo...“ - kaže Karlo.
Međutim, Karlova Venera sa 25º Riba je upravo tačka koja rešava napetu Yod konfiguraciju gde je Neptun (iluzija) vrh Yoda, a Merkur krak Yoda s’ jedne strane, a Mars/Saturn konjunkcija krak Yoda s’ druge strane. Dakle, Venera je ustvari ovde tačka koju zovemo „Bumerang“, tako da on kroz muziku, Svetlo i Ljubav, prevazilazi sve svoje probleme. Drugim rečima, Josipa je zaista bila ta koja mu je donela Svetlo i Ljubav (budući da je njena postanatalna eklipsa „dodirnula“ njegovu Veneru). Bez sumnje, jedno drugom su bili potrebni... Kako je Venera dispozitor i prenatalne (3º Bika) i postantalne eklipse (3º Vage) kod Karla, sasvim sigurno je dodatno važna...

„Dnevnik jedne ljubavi“ i 27º Riba

Kako nije poznato vreme rođenja Karla Metikoše, uradila sam njegov sunčev horoskop, koji sam potom i progresirala za dan kada je „Dnevnik jedne ljubavi“ i ugledao svetlo dana (28. februar 1973.). Da je 27º Riba jako bitan stepen za ovo dvoje ljudi, za njihovu ljubavnu priču, govori i pozicija Karlovog direktivnog Merkura (reči) upravo na 27º Riba!!!
Konačno, i sam tranzitni Merkur (reči) je tog dana takođe bio baš na 27º Riba, što zaista naglašava sa koliko Ljubavi i Svetla je ovaj album napravljen... Čak dok i ja pišem ovaj članak, Merkur (pisanje) prelazi preko 27º Riba. Zaista ništa nije slučajano...

Retrogradna Venera

Kada neko ima retrogradnu Veneru u horoskopu kao što je to slučaj sa Josipinom Venerom na 3º Vodolije, onda nije iznenađujuće što je ona toliko vezana za tu neku ljubav od pre, a vrlo moguće i svoju prošloživotnu ljubav (budući da joj retrogradna Venera u sebi „nosi“ Neptuna iz Vage kao poslednju Mesečevu konjunkciju – sećanje iz prošlog života, i da je upravo prva konjunkcija Meseca sa Merkurom kojeg „boji“ ta retrogradna Venera). Sasvim je izvesno da se Josipa i u ovom životu sreće sa tom svojom prošloživotnom ljubavlju. Zato ona i uživa u tome što je sama nakon Karlove smrti i stalno ističe da je srećna i da nema potrebu da neku novu ljubav traži – kad je već ima... Nije li to sve slika retrogradne Venere?! Josipa živi u prošlosti (retrogradnost), tu je stala... Ona obično ističe kako Karlo nije bio njen suprug, muž, nego njena ljubav. Josipa živi u skladu sa potrebama svoje retrogradne Venere u Vodoliji... Ustvari, ona i priča o ljubavi u pravom smislu te reči, budući da prava ljubav i jeste slobodna, nesputana, ne voli formu, u sebi mora imati „tajnu“, i poručuje da svi mi sami moramo da otkrijemo šta je ta „tajna“, i dodaje kako je to ono najlepše i najdivnije u čitavoj priči vezanoj za ljubav...

Prenatalna eklipsa

No, ova Josipina retrogradna Venera je zanimljiva i zbog toga što je ona vladar njene prenatalne eklipse na 28º Vage koja se dogodila 21. oktobra, 1949. Da bi čovek bio dobar kanal između Neba (postnatalna eklipsa) i Jezgra Zemlje (prenatalna eklipsa) – potrebno je da su ove dve eklipse, planete vladari eklipsi - nekako u vezi, tj. povezane dobrim, harmoničnim aspektima. Kod Josipe to jeste slučaj i ona zaista živi Nebo na Zemlji. Naime, Venera (dispozitor prenatalne eklipse) par dana nakon njenog rođenja (21. februara 1950.) postala je direktna, da bi se potom 4. aprila 1950. i susrela sa Jupiterom (vladar postnatalne eklipse sa 27º Riba) i to na stepenu gde se nalazi moja postnatalna eklipsa (svrha, misija) – na 27º Vodolije! Naravno da nije teško zaključiti zašto sam opet posvetila redove ovoj večnoj, besmrtnoj, ljubavnoj priči..., i što me sve u vezi sa Josipom toliko inspiriše. Tu vidim smisao...

U godini kada je upoznala Karla, njen direktivni Mesec (kreće se 1º za 1 godinu) je pravio konjunkciju sa Karlovim natalnim Suncem na 18º Vodolije, što obično jeste jedan od potrebnih pokazatelja kada dvoje započinju vezu (Mesec-Sunce kombinacija). No, ovde je posebno bitno to što je njen sekundarni Mesec (emocije) tada bio na 29º Vage, što će reći samo što je prešao preko njene prenatalne eklipse. To jeste bio „znak pored puta“...
Mesec uvek u sebi nosi neko sećanje, na nešto od pre, a ovaj put na nešto iz prošlog života (prenatalna eklipsa). Prenatalna eklipsa sama po sebi jeste tajna, jer to je nešto što je bilo pre našeg rođenja, i tamo je za nas tama, mrak, ali sećanje (Mesec) neko uvek postoji... I sama Josipa kaže da je jednostavno čekala da se Karlo pojavi, i da je znala, osećala, da će se baš tih dana i pojaviti... Tako je i bilo... Čak ističe da joj pre Karla muškarci nisu ni prilazili, i osmehujući se dodaje „kao da mi je na čelu još tada pisalo – KARLO!

Prva pesma sa albuma „Dnevnik jedne ljubavi“ zove se „O jednoj mladosti“, i dok pišem ovaj članak prisećam se stihova iz ove pesme – „... I u mraku katkad nikne divan cvijet...“...

Retrogradna Venera u Jarcu – 21. decembar, 2013.

Kako je Josipa Lisac neko ko ne izdaje često albume, onda period retrogradne Venere koji nam počinje 21.12.2013. može biti veoma interesantan za nju. Naime, Venera (muzika) će upravo da napravi zaokret sa 28º Jarca 59’, što će sve dotaći Josipinu konjunkciju Mesec-Merkur, ali napraviti i lep sekstil na 27º Riba, sa tačkom Josipine postantalne eklipse (svrha, misija...). Da li će nas Josipa možda obradovati nekim novim albumom, ostaje da vidimo, ali bi upravo period retrogradne Venere mogao biti inspirativan za ovu jedinstvenu ženu. Do tada, ostaje da uživamo u njenom poslednjem albumu koji je izdala 2009., na kojem je jedna od najpoznatijih pesama – „Tisuću razloga za ljubav“..
.
Ljubav je tišina

Kako se Josipina sekundarna Venera približava 13º Riba, stepenu kojem se približava i moje sekundarno Sunce (vladar moje 9 – svhra), a gde je bila i moja prenatalna eklipsa – po ko zna koji put zaključujem da tamo gde je Venera (ljubav) egzaltirana (znak Riba) nema potrebe za rečima (13º Riba – pad Merkura)... Ovde se samo oseća, ovde se ne razmišlja, reči su ovde suvišne... Ovde se u tišini raduje... Ovde ne pričamo o ljubavi na glas, ovde treba dopustiti da ljubav sama priča iz nas...
*
Za Karla...
„Ne moraš hodati uz mene da bi mi bio blizu. Dovoljna je glazba, ona ih sretnima čini. Ona je njihovo svjetlo. I kada ih izneveri život, u njoj prepoznaju splav. Ne treba im objašnjavati ništa, a najmanje ljubav. Ti si ja. Ja sam ti. Ti i ja smo mi. MI smo ja. A ti si mi.“ (Josipa Lisac)

Нема коментара:

Постави коментар

What happens with Princess Kate? Published: 13 March, 2024 I Author: Smiljana Gavrančić ISAR CAP

What happens with Princess   Kate? Published: 13 March, 2024 I Author: Smiljana Gavrančić ISAR CAP  Catherine was admitted to The London C...